22 Haziran 2008 Pazar

MEVLANA İLE İLGİLİ ŞİİRLER

İlle Mevlana Mevlana
Hazreti ALLAH ın selamı olsun
Mevlana aşkıyla gel dedi bana
Dilin rabbin için kelamlar bulsun
Mevlana sefayla gül dedi bana

Yaradan adını zikreyler her dil
Bir yanar bir söner içimde kandil
Akıyor gözyaşım elimde mendil
Mevlana yaşlarım göl dedi bana

Erenlerin yolu zorludur dostum
Beş vakit namazda serili postum
Hak yolun görmeyen cahile küstüm
Mevlana sererim çul dedi bana

Nice zevkler tattım beni kandırmaz
Yalan sevdalarım acım dindirmez
Cehennem ateşi beni yandırmaz
Mevlana sevdası kal dedi bana

Sofrana otuırup yoluna durdum
İlim dergahına mekanım kurdum
Rabbime şükredip sefamı sürdüm
Mevlana cennete yol dedi bana

Sırrına ermeye ben çok geç kaldım
Gönlümü aşkınla ateşe saldım
Hiç isyan etmedim iteatkar oldum
Mevlana dertleri sal dedi bana

Konya illerine selamlar olsun
Muhabbet şavkıyla gönüller dolsun
Ters yola gidenler doğruyu bulsun
Mevlana çağlıyor sel dedi bana

Mevlam gönüllere ışıklar yaksın
Yaradan sevdası sel gibi aksın
Dilerim dünyadan kötülük kalksın
Mevlana dilleri bal dedi bana

Neyzen ney üfleyip semah dönerken
Yürek hakka dönmüş nefsin yenerken
Gökteki yıldızlar bir bir sönerken
Mevlana rabbine kul dedi bana

Bin kere bozsanda tövbeni dön gel
Sadıklar yolunda bulunmaz engel
Kibri azameti sabırla yengel
Mevlana hırkası şal dedi bana


İLLE MEVLANA MEVLANA

Hazreti Mevlam’a selamlar olsun
ALLAH ın aşkıyla gel der Mevlana
Dilin Hak yolunda kelamı bulsun
Tesbih et sefayla gül der Mevlana

Yaradan adını zikreylerken dil
Bir yanar bir döner içimde kandil
Akıyor gözyaşım elimde mendil
Gel artık yaşlarını sil der Mevlana

Erenlerin yolu zorludur dostum
Hak yolun görmeyen cahile küstüm
Beş vakit namazda serili postum
Atlastır serdiğim çul der Mevlana

Nice zevkler tattım beni kandırmaz
Yalan sevdalarım acım dindirmez
Cehennem ateşi beni yandırmaz
Yürekte sevdanla kal der Mevlana

Sofrana oturup yoluna durdum
İlim dergahına mekanım kurdum
Rabbime şükredip sefamı sürdüm
Sırattan cennete yol der Mevlana

Sırrına ermeye ben çok geç kaldım
Gönlümde firakın sevdana daldım
Hiç isyan etmedim kanaatkar oldum
Rabbine dertleri sal der Mevlana

Konya illerine yollar düş olsun
Muhabbet şavkıyla gönüller dolsun
Ters yola gidenler doğruyu bulsun
Gözlerde çağlasın göl der Mevlana

İlmi gönüllerde ışıklar yaksın
Yaradan sevdası sel gibi aksın
Dilerim dünyadan kötülük kalksın
Elvandır dilleri bal der Mevlana

Neyzen ney üflüyor sema dönüyor
Yürek Hakk’ı bilip nefsin yeniyor
Gökteki yıldızlar bir bir sönüyor
Hz alaya kul der Mevlana

Bin kere bozsan da tövbeni dön gel
Sadıklar yolunda bulunmaz engel
Kibri azameti sabırla yen gel
Dervişler hırkası şal der Mevlana


İLLE MEVLANA MEVLANA

Nişabur belhiye selamlar olsun
Dergahta halların bil der Mevlana
Dilin hak yolunda kelamlar bulsun
Dünyada malların pul der Mevlana

Yaradan adını zikreylerken dil
Bir yanar bir döner içimde kandil
Akıyor gözyaşım yetmiyor mendil
Nedamet sellerin göl der Mevlana

Erenlerin yolu zorludur dostum
Beş vakit namazda serili postum
Hak yolun görmeyen cahile küstüm
Esiyor yellerin zül der Mevlana

Nice zevkler tattım beni kandırmaz
Yalan sevdalarım acım dindirmez
Cehennem ateşi beni yandırmaz
Kabirde dalların gül der Mevlana

Sofrana oturup yoluna durdum
İlim dergahına mekanım kurdum
Mevlama şükredip sefamı sürdüm
Karaman illerin bul der Mevlana

Sırrına ermeye ben çok geç kaldım
Sönlümü aşkınla firaka saldım
Hiç isyan etmedim iteatkar oldum
Rabbimin kulları gel der Mevlana

Konya mevlevine kervan düş olsun
Muhabbet şavkıyla gönüller dolsun
Ters yola gidenler doğruyu bulsun
Rabbine ellerin sal der Mevlana

Mü,min gönüllerde ışıklar yaksın
Yaradan sevdası sel gibi aksın
Dilerim dünyadan kötülük kalksın
Elvandır güllerin al der Mevlana

Neyzen ney üflüyor sema dönüyor
Yürek hakkı bilip nefsin yeniyor
Gökteki yıldızlar bir bir sönüyor
Cennette yolların şol der Mevlana

Bin kere bozsanda tövbeni dön gel
Sadıklar yolunda bulunmaz engel
Kibri azameti sabırla yengel
Hırkadır şalları çul der Mevlana

Ya olduğun gibi görün Ya göründüğün gibi ol demiş Hz Mevlana



Hatice Naime Karadağ