22 Haziran 2008 Pazar

MEVLANA İLE İLGİLİ ŞİİRLER

İşte Böyle Herşey Mevlana

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Ney’in sesini öğüt bellediğim
Bencilliğim hayat hırsına tapınca
Unuttum hoşgörüyü,
Yörüngesiz görgüdeyim.

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Bir düşün içindeyim
Pusulasız koşuyorum
Kalbim nefsin peşinde
Nefes alıp, zevkine soluyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Yücesi cücelerin arasından yükselen
Ben senin sözlerinde yol buluyorum
Aklımdan çıkınca adın
Cehennemime asfalt oluyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Yokluğuna ben kayboluyorum
Beni sen anlardın konuşsaydım
Şimdi konuşacak insan arıyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Her gün yasak elma yiyorum
Cüretim ağzımdan büyük
Zamane denen şeytana
Kendi kendime ürüyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Her şeyi biliyorum
Hevesin eteklerinde ki çengilere
Panayır ışıklarına aldanıp
Zirvede ki aklıma ermeyi unutuyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Sen gibi dönmüyorum
Dünya balçığında bir ayağım
Yaratıldığım balçığa küfür düşüyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Gözlerimi avuçlarımla ovuyorum
Gözkapaklarım açılıyor
Karşımda bir sen bulamıyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

İçimdeki bana ulaşamıyorum
Bedenimi süslemiş yalanlarla
Süslenmiş nice yalanlara kanıyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Kâinat mı büyük ben mi bilmiyorum
Sen gibi merak edipte
Mirasın nasihatini
Söylediklerini bile aklımda tutmuyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Sen, felsefesinde nicelerini görüyorum
Senden çok okuyorum da onları
Senin bir beytine milyon cümleleri siliyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Ne sen olmaya çalışıyorum
Ne de senden vazgeçemiyorum
Şems gibi sana dost olamasam da
Dostluğundan Aşk’ın sırrını arıyorum

Evren dışında düşünen düşüncem, Mevlana

Yaradan’a hamd olsun hala rızıklanıyorum
Muhammed’in ümmetiyim
Allah’a şükrediyorum
Sen gibi bir Mevlana
Gelmez daha cihana
Seni anlamak için de
Anlağımı zorluyorum

Reşat Yerliyurt