22 Haziran 2008 Pazar

MEVLANA İLE İLGİLİ ŞİİRLER

Mevlânâ'nın Ruhuna Gazel…

Ey, İlâhî bir aşkın son cevheri Mevlânâ,
Ey, aşkın menba′ ının güçlü eri Mevlânâ..

Rûhundan feyz almayı diliyorum Allah'dan,
Âlemlerin Rabbinin kutlu yâri, Mevlânâ..

Senden ışık almadan bunca yıldır yürüdüm,
Ney sesini duyunca döndüm geri, Mevlânâ..

Mesnevî okuyunca basîretim açıldı,
Unutmuşuz Allah'ı, Peygamberi, Mevlânâ..

Özün aşktan halk olmuş, gözün her dem aşk görür,
Boşluk vardı içimde çoktan beri Mevlânâ..

Âşıklıkta nasibin deryâlardan ziyade,
Bizden ancak oluyor ham bir çeri Mevlânâ..

Aşk kalbine vurulmuş, özü meftûn özüne,
Gönlün aşkın en yüce nurlu yeri Mevlânâ..

İnsanlık sevgin ise söz ile anlatılmaz,
Kapın herkese açık Hakk'ın nuru Mevlânâ..

Nice karanlık ruhlar, seninle aydınlandı,
Peygamberin alnından düşen teri Mevlânâ..

Hakk'tan alıp yükünü milletine dağıttın,
Huzurunda diz çöktü cin ve peri Mevlânâ..

Ölümü 'vuslat' deyip candan aziz belledin,
Bu gün gözler yaşlıdır, yüzler sarı, Mevlânâ..

Mezarını ârifler yüreğinde aradım;
Bu yolun yolcuları çokça duru, Mevlânâ..

Seni senden öğrenip, 'ben'i benden yok etsem;
İşte o an olacak kalbim arı, Mevlânâ..

ŞÂHİNOĞLU âcizdir Yaradan'ı övmekten,
Senden ilham alması, onun kârı Mevlânâ..

(1 Aralık 1975)
Mustafa KÜÇÜK

Mustafa Küçük